خبر های فوری:

چیزی پیدا نشد

چگونه از چربی شکم و پهلو خلاص شویم؟

چگونه از چربی شکم و پهلو خلاص شویم؟

چگونه از چربی شکم و پهلو خلاص شویم؟

بعضی از افراد دچار چربی موضعی هستند یعنی در بعضی از نقاط بدن خود چربی‌ها بیش از اندازه تجمع شده و باعث بزرگ شدن و از فرم افتادن آن قسمت می‌شود. امروزه یکی از شایع ترین نوع چربی‌ها، چربی شکم و پهلو است و بیشتر مردم از چاقی شکم و پهلو می‌رنجند. چاقی بیش از اندازه شکم و پهلو علاوه بر اینکه روی اندام شما تاثیر دارد سلامتی بدنتان را به خطر می‌اندازد و در معرض ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرید و در واقع عدم وجود چربی در شکم و پهلو به شما کمک می‌کند تا عمر طولانی‌تری داشته باشید.

ساده ترین روش برای از بین بردن چربی شکم و پهلو، داشتن تغذیه مناسب و متعادل و همچنین برنامه ورزشی مناسب خودتان که چربی‌ها به مرور از بین برود و به وزن ایده‌آل خود برسید تا زندگی سالم و راحت تری داشته باشید. اگر شما از چاقی شکم و پهلو خود رنج می‌برید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های لاغری شکم و پهلو آشنا شوید.

 

علت‌های ایجاد چربی شکم و پهلو چیست؟

چربی‌های اضافه به علت‌های زیادی بستگی دارد مثلا بعضی از چربی‌ها ژنتیکی هستند و بعضی‌ها دیگر به خاطر رعایت نکردن رژیم غذایی و تحرک نداشتن ایجاد می‌شود. همچنین عوامل زیر نیز بی‌تاثیر نیستند:

  • نداشتن تحرک کافی
  • اختلال در هورمون‌های بدن
  • یائسگی زودرس
  • کیست تخمدان
  • استرس و اظطراب
  • تغذیه نامناسب و استفاده بیش از حد قند‌های افزوده

 

بهترین روش‌ها برای آب کردن چربی‌های شکم و پهلو

بهترین روش‌ها برای آب کردن چربی‌های شکم و پهلو
بهترین روش‌ها برای آب کردن چربی‌های شکم و پهلو
  1. ویتامین c بیشتری استفاده کنید

مصرف میوه، سبزیجات، لیموترش، پرتقال، لیمو شیرین، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ی، کلم پیچ، کیوی، گریپ فروت همگی منابع خوبی از ویتامین C به شمار می‌روند.

  1. مصرف شکر و شیرینی‌جات‌ کاهش دهید

هرزمانی که هوس شیرینی‌جات کردید بجای مصرف قند و شیرینی‌های مصنوعی از میوه‌ها استفاده کنید  و یا از خوراکی‌های میل کنید که شکر کمتری دارند.

  1. پروتئین بیشتری استفاده کنید

مصرف پروتئین در در رژیم غذایی شما نقش بسیاری دارد که باعث کاهش چربی‌های شکم می‌شود. استفاده از ماهی پخته، خورش مرغ، سویا، عدس، جوانه گندم، قارچ و ذرت بهترین گزینه برای اضافه کردن به رژیم غذایی شما محسوب می‌شود.

  1. بدنتان را هیدراته نگهدارید

استفاده روزانه ۸ لیوان آب بدن شما را به خوبی هیدراته میکند و همچنین سموم بدن شما کاملا دفع می‌‌کند و در کاهش وزن پایین تنه نقش به سزایی دارد. هرچقدر بیشتر در طول روز آب بخورید سموم بدن شما بیشتر دفع می‌شود و در نتیجه کاهش وزن بیشتری دارید.

  1. کالری دریافتی خود را کاهش بدید (روزانه ۵۰۰ کالری دریافت کنید)

اگر کمتر غذا بخورید بخورید باعث می‌شود بدنتان کالری کمتری دریافت کند و اینکار به بدن سیگنال می‌دهد که از چربی‌های اضافی شکم و پهلو استفاده شود و در نتیجه باعث سوخت و ساز چربی‌ها می‌شود.

  1. از مصرف کردن مواد غذایی که نشاسته زیادی دارند خودداری کنید

نان سفید، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، ذرت، سیب‌زمینی و … این‌ها همه دارای نشاسته بسیار زیاد است. نشاسته و قند همگی در بدن ما به چربی تبدیل می‌شوند و اگر می‌خواهید مانع به وجود آمدن چربی‌ها بشوید باید مصرف نشاسته را بسیار کاهش دهید یا جایگزین سالم تری داشته باشید به عنوان مثال به جای استفاده از برنج سفید از برنج قهوه‌ای استفاده کنید.

  1. ورزش کنید و آمادگی جسمانی خود را بالا ببرید

داشتن تحرک به همراه رژیم غذایی به کاهش چربی‌ها سرعت میبخشد. از ورزش‌های سنگین و زجرآور خودداری کنید و ورزش‌هایی مثل یوگا، پیاده روی انجام دهید. روزانه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه پیاده روی کنید.

  1. مصرف نوشیدنی هایی مانند نوشابه ها و نوشیدنی های انرژی زا و گازدار رژیمی را محدود کنید.

حذف این نوع نوشیدنی‌ها در کاهش وزن شما نقش دارد و مصرف نوشیدنی‌های پرکالری اغلب مسئول افزایش کالری و وزن روزانه فرد می شوند. حذف این نوشیدنی‌ها بهترین راه برای حذف چربی‌های شکم و پهلو محسوب می‌شود.

  1. کربوهیدرات‌های سالم مصرف کنید

برای کاهش وزن مجبور نیستید کلا کربوهیدرات را قطع کنید ولی از کربوهیدرات سالم مثل رنج قهوه‌ای، نان تیره و… استفاده کنید. کربوهیدارت‌ها به بدن شما انرژی و ویتامین زیادی می‌دهند و خواص زیادی دارند.

  1. پروبیوتیک مصرف کنید (باترملیک و ماست)

پروبیوتیک‌ها در تجزیه و هضم غذا کمک بسیار می‌کنند و باعث پاکسازی دستگاه گوارش می‌شود. پروبیوتیک‌ها را حتما در رژیم غذای خود اضافه کنید که یکی از راه‌های رسیدن به کاهش وزن است.

  1. استرس خود را کنترل کنید

استرس خود را در موقعیت‌های مختلف کنترل کنید زیرا استرس باعث ترشج هورمون کورتیزول می‌شود که ذخیره‌سازی  چربی در اطراف شکم را افزایش می‌دهد. با گذراندن وقت خود در طبیعت و استفاده از تمرین‌های یوگا و مدیتیشن می‌توانید استرس و اظطراب خود را کاهش دهید.

  1. خواب و استراحت کافی را داشته باشید

هرفردی در طول شبانه روز باید ۸ ساعت خواب را داشته باشد . اگر در طول شب نمی‌خوابید بدن هورمون استرس به نام کورتیزول و استروئید تولید می‌کند. این هورمون روی دستگاه گوارش شما تاثیر مستقیم دارد و باعث نفخ و یبوست می‌شود و همچنین تولید هورمون کورتیزول باعث افزایش چربی به دور کمر می‌شود.

  1. محصولات لبنی مصرف کنید

مصرف محصولات لبنی مانند شیر، ماست، باترمیلک و پنیر سیستم بدنی شما را تا حدودی قوی می‌کند و به استحکام استخوان‌ها، هضم بهتر و همچنین در کاهش وزن کمک بسیاری می‌کند.

  1. از آدامس جوییدن خوداری کنید

جویدن آدامس باعث نفخ شکم می‌شود و اگر می‌خواهید دهنتان خوشبو باشد به جای آدامس جویدن، یک برگ نعنا بمکید.

  1. مواد غذای حاوی کالری منفی مصرف کنید

مواد غذایی که حاوی کالری منفی هستند سوخت ‌وساز آن‌ها به انرژی بیشتری نیاز دارد‌ و این مواد غذایی ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارند. مواد غذایی حاوی کالری منفی عبارتند از: میوه‌ها و سبزیجات‌ها، هندوانه، گوجه‌فرنگی، کاهو، کلم‌ بروکلی، قهوه، کرفس، گریپ ‌فروت، ماست، ماهی، مرغ، گوشت بوقلمون، آب مرغ، پرتقال، سیب، خیار و مارچوبه

راه‌های آسان برای از بین بردن چربی‌های شکم و پهلو

  • از روغن‌های سالم استفاده کنید
  • از نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید
  • قهوه بنوشید
  • ویتامینD کافی دریافت کنید
  • فیبر بیشتر مصرف کنید
  • هرروز صبح یک لیوان آب ولرم و لیمو ترش بخورید
  • مصرف نمک را کاهش دهید
  • غذای خود را آرام آرام بخورید
  • مصرف چای سبز برای آب کردن چاقی بسیار موثر است
  • برای میان وعده مغزجات بخورید
  • برای آب کردن شکم از سرکه سیب استفاده کنید
  • ورزش‌های ایستاده بیشتری انجام دهید
  • وعده‌های غذایی خود را سر تایم بخورید

 

کلام آخر

اگر دوست دارید هرچه سریعتر چربی‌های شکم و پهلو خود را آب کنید میبایست به رژیم غذایی و ورزش خود توجه داشته باشید تا به اندام ایده‌آل خود برسید. ما در این مقاله تمامی را‎‌ه‌های سریع برای کاهش وزن را بیان کردیم. امیدوارم با این راه‌ها در کمترین زمان به لاغری شکم و پهلو برسید.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

۹ روش موثر برای پولدار شدن

خواندن مطلب بعدی ←

توصیه‌های مهم برای داشتن پوست شاداب و سالم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین