خبر های فوری:

چیزی پیدا نشد

لیست بهترین صبحانه‌‌های سالم و خوشمزه

لیست بهترین صبحانه‌‌های سالم و خوشمزه

لیست بهترین صبحانه‌‌های سالم و خوشمزه

صبحانه یکی از وعده‌های سالم و مهم در طول روز است که برای تامین انرژی روزانه لازم است و هرروز این وعده را میل کنید و جدی بگیرید. اگر شما جزء افرادی هستید که در تایم صبح و بعد از بیدار شدن از خواب میل و اشتها به صبحانه ندارید باید برای خود یک برنامه ریزی مناسب برای وعده صبحانه خود داشته باشید و اگر ۲۱ روز خود را به خوردن صبحانه عادت دهید روز ۲۲ اگر وعده صبحانه خود را نخورید گویی چیزی را گم کردید و به همین ترتیب اشتهای شما برای خوردن صبحانه باز می‌شود. خوردن صبحانه در صبح نه تنها انرژی لازم را برای کارهای روزانه تامین می‌کند بلکه سطح هوشیاری شما را به مرور افزایش می‌دهد، پس صبحانه یک وعده مهم تر از شام و ناهار محسوب می‌شود. اگر صبح‌ها میل به خوردن صبحانه ندارید پس حتما سفره دلخواه خود را نمی‌چینید، با چیدن میز صبحانه خوشمزه و دلچسب با توجه به سلیقه و ذائقه‌ای که دارید روز خود را باقدرت و باانرژی شروع کنید. ما در این مقاله قصد داریم چند صبحانه لذیذ و خوشمزه به شما معرفی کنید که شما را برای خوردن صبحانه بکشاند.

 

معرفی ۱۲ نوع صبحانه ایرانی

 

  1. کله پاچه

کله پاچه

کله پاچه یکی از صبحانه‌های معروف و خوشمزه ایرانی محسوب می‌شود که طرفداران زیادی به خود جذب کرده است. کله پاچه جزء غذاهای چرب و سرشار از کلسیم می‌باشد که خوردن زیاد در طول هفته و ماه توصیه نمی‌شود. میل کردن پاچه، چشم، بناگوش، مغز و نون تلیت کردن در آب کله پاچه می‌تواند یک تجربه خوب برای صبحانه باشد. خوردن کله پاچه ۷ نیاز روزانه شما را فراهم می‌کند و یک صبحانه سالم و مغوی برای همه افراد می‌باشد.

 

  1. املت گوجه فرنگی

املت گوجه فرنگی

املت گوجه فرنگی یکی از لذیذترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی است که خوردن آن در صبحانه گزینه بسیار مناسبی برای همه افراد می‌باشد. املت طرز تهیه فراوانی در کل جهان دارد ولی در ایران املت گوجه فرنگی علاقمندان زیادی دارد که می‌تواند هم با گوجه فرنگی و هم با رب گوجه آن را درست کرد. اگر به املت خود پیاز داغ، جعفری، سیر و پیازچه اضافه کنیم طعم بی‌نظیری پیدا می‌کند و از میل کردن آن سیر نمی‌شید.

در دنیا انواع املت‌ها مانند املت اسفناج، املت دنور، املت قارچ و پنیر، املت مارچوبه و … وجو دارد که هرکدام از آن‌ها طعم و مزه خاص خود را دارند.

 

  1. حلیم

حلیم

یکی دیگر از صبحانه‌های خوشمزه و سنتی ایرانی، حلیم است. حلیم از گندم و گوشت بوقلمون تهیه می‌شود که خاصیت بسیار زیادی دارد و برای صبحانه یک گزینه بسیار مناسب می‌باشد. درست کردن درست کردن حلیم برای صبحانه یکم دشوار می‌باشد و بهتر است برای صبحانه حلیم آماده تهیه کنید.

 

  1. نان و پنیر

نان و پنیر

یکی از بهترین صبحانه‌هایی که بسیار سریع و راحت بوده، نان و پنیر است که با گردو، سبزی و… بهتر است میل شود تا سردی پنیر گرفته شود. امروزه با انواع پنیر در مزه و طعم‌های مختلفی در بازار لبنی رو به رو هستیم که می‌توانید با توجه به ذائقه خود پنیر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

  1. نان تست و کره بادام زمینی

نان تست و کره بادام زمینی

ترکیب نان تست و کره بادام زمینی حرف اول را از نظر خوشمزگی و مقوی بودن می‌زند و یک صبحانه کامل و سالم برای کودکان و ورزشکاران محسوب می‌شود زیرا که بسیار مقوی، سالم و دارای خواص عالی بوده که می‌توانید روی آن را با میوه‌هایی مانند موز، آناناس، کیوی و بلوبری تزئین کنید و برای شیرین تر شدن نان تست از عسل استفاده کنید و میل کنید.

 

  1. اوتمیل

اوتمیل

اوتمل به عنوان یک صبحانه سالم و رژیمی که بسیار مقوی و پرخاصیت است، توصیه بیشتر پزشک‌های تغذیه برای صبحانه می‌باشد. در فارسی اوتمیل همان جوی دوسر پرک است و جزء صبحانه‌ها کم کالری ولی در عین حال مغذی می‌باشد. جوی دوسر گرک را با شیر، عسل، موز، پودر نارگیل و پودر دارچین ترکیب کنید و به عنوان یک صبحانه کامل در اختیارتان قرار می‌گیرد. ( درست کردن اوتمیل طرز تهیه خاص خود را دارد)

 

  1. بار موز و توت فرنگی

بار موز و توت فرنگی

بار توت فرنگی و موز یکی از صبحانه‌های خوشمزه و مغذی محسوب می‌شود که درست کردن آن با موز، توت فرنگی، پودر نارگیل و گردو تهیه می‌‌باشد و می‌توانید برای یکبار آن را درست کنید و در یخچال نگه دارید که اگر وقت درست کردن صبحانه را ندارید این بار خوشمزه را به همراه چای یا شیر میل کنید.

 

  1. املت اسفناج

املت اسفناج

اگر مصرف غلات و چیزهای شیرین را در صبح دوست ندارید بهتر است یکبار املت اسفناج را امتحان کنید. اسفناج با وجود مقادیر بالای آهن، فواید‌ و ویتامین‌های زیادی دارد که اگر قصد دارید تخم مرغ میل کنید پیشنهاد می‌کنم اسفناج هم به آن اضافه کنید و یک طعم جدید را امتحان کنید.

 

  1. فریتاتا (املت ایتالیایی)

فریتاتا (املت ایتالیایی)

فریتاتا یک صبحانه خوشمزه ایتالیایی محسوب می‌شود که با روش‌ها و مواد غذایی متنوعی درست می‌شود. فریتاتا یک املت ایتالیایی است که شباهت ظاهری زیادی به کوکو ایرانی می‌دهد ولی در طرز تهیه آن با روغن سرخ نمی‌شود و در فر آماده سازی می‌شود که بسیار مزه و لذیذ بوده که می‌تواند گزینه خوبی برای وعده صبحانه باشد.

مواد لازم برای تهیه فریتاتا عبارتند از: سینه مرغ، سیب زمینی، گوجه فرنگی، قارچ، پنیر پیتزا، تخم مرغ، پیاز و جعفری

 

  1. پنکیک صبحانه

پنکیک صبحانه

انواع پنکیک‌ها برای صبحانه به همراه مربا و عسل گزینه بسیار محبوب و پرطرفداری می‌باشد که می‌توانید در وعده صبحانه و عصرانه درست کنید و میل کنید

 

  1. املت توپر

املت توپر

این املت خوشمزه می‌تواند پایه ثابت میز صبحانتون بشود و همچنین املت توپرتایلندی از نظر طعم و مزه بی‌نظیر می‌باشد و یک طعم شیرین در قابل تندی است که طعم آن را لذیذ و جذاب می‌کند.

 

  1. عدسی

عدسی

عدسی می‌تواند به عنوان یک صبحانه مقوی و سالم برای شما باشد که سرشار از ویتامین و مواد مغذی می‌باشد و برای تامین انرژی خود در طول روز از این خوراک کمک بگیرید.

 

عوارض نخوردن صبحانه چیست؟

نخوردن صبحانه می‌تواند آسیب‌های جدی به بدن شما بزند و بر اساس مطالعاتی که انجام شده نخوردن صبحانه باعث بروز اختلال در رفتار، کاهش اشتها و انرژی شما در طول روز می‌شود و همچنین مشکلاتی مانند:

  • افت قند خون
  • افت فشار خون
  • افزایش وزن
  • افسردگی
  • کاهش انرژی
  • خواب آلودگی
  • زخم معده
  • کج خلقی و بداخلاقی

و … به وجود می‌آورد.

 

برای افزایش اشتها و میل به خوردن صبحانه چه باید کرد؟

خوردن صبحانه مهم تر از وعده غذایی ناهار و شام است و از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. ممکن است به دلایل مختلف جسمی و روحی اشتها به خوردن صبحانه را نداشته باشید، در این مقاله ۷ راه حل برای افزایش اشتها در نوبت صبح ذکر شده است.

  1. صبحانه خود را با خانواده و دوستان خود میل کنید
  2. در طول روز پنج یا شش وعده کوچک را جایگزین سه وعده غذایی بزرگ کنید
  3. برای خوردن صبحانه از چیزهایی که دوست دارید میل کنید، اگر پیتزا دوست دارید برای خود یک پیتزا خانگی سالم درست کنید.
  4. صبحانه خود را با موسیقی یا برنامه‌های شاد میل کنید
  5. خوردن نوشیدنی‌های سالم مانند شیر، شیرموز، آبمیوه‌های طبیعی
  6. شام را دیر نخورید
  7. استفاده از مکمل روی، تیامین، روغن ماهی می‌تواند به اشتها آوردن شما کمک کند.

 

امیدوارم این مطالب برای شما مفید باشد.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

تاریخچه شرکت شیائومی

خواندن مطلب بعدی ←

خطرات هوش مصنوعی برای انسان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین