خبر های فوری:

چیزی پیدا نشد

علت خستگی و بی‌حالی بی دلیل بدن

یکی از مشکلاتی که امروزه همه افراد را مخصوصا اکثر جوان‌‌ها و بزرگسالان با آن درگیر هستند و بسیار با آن مواجه می‌شوند، بی‌حالی، خستگی و ضعف بی دلیل بدن می‌باشد. ضعف و بی‌حالی، احساس خستگی، خالی شدن انرژی بدن و از دست رفتن توان و قدرت بدنی  و کاهش قدرت در یک یا چند عضله است البته در بیشتر مواقع گذرا بوده ولی اگر در طولانی مدت ضعف و بی‌حالی را داشتید  می تواند نشانه ای از مشکلات مهم سلامتی یا مرتبط با خطرات و مشکلات دیگر باشد که برای بررسی وضعیت سلامتی به دکتر عمومی مراجعه کنید.

احساس خستگی و بی‌حالی چه علائمی دارد؟

  • بدن درد و کوفتگی عضلات
  • خستگی و خواب آلودگی غیر طبیعی
  • سردرد
  • سرگیجه
  • بی اشتهایی
  • ادرار تیره و کدر
  • اسهال
  • مشکل در یادگیری
  • فرموشی
  • افسردگی
  • علاقه کمتر به میل جنسی
  • بداخلاقی
  • افزایش حجم
  • از دست دادن تمرکز

علت‌های ضعف و بی‌حالی چیست؟

ضعف بدن به دلایل زیادی مربوط می‌شود اما ممکن است به خاطر عادت‌های نادرست که در زندگی انجام می‌دهیم دچار این مشکل شده باشیم، یکی از این عادت‌های غلط  بی‌خوابی، تحرک نداشتن، مصرف غذاها و خوراک‌هایی که هیچ ویتامینی به بدن نمی‌رساندن و مصرف الکل می‌باشد و همچنین ممکن است از یک بیماری جسمی (مشکلات تیروئیدی یا قلبی) یا بیماری‌های روانی (افسردگی و اضطراب) بوده و نیازمند درمان باشد. ضعف و بی‌حالی ممکن هست به خاطر دلایل دیگه‌ای هم رخ دهد  سایر علت های ضعف ناگهانی بدن و بی حالی عبارتند از:

  • رژیم غذایی ناسالم
  • عادت به کم خوابی
  • کمبود ویتامین‌ها
  • اظطراب و استرس
  • کم تحرکی و ورزش نکردن
  • افراد مبتلا به آپنه خواب
  • کم خونی
  • کم کاری و پرکاری تیروئید
  • مصرف زیادی کافئین
  • کمبود آب بدن
  • عفونت‌ها

راه‌های آسان برای حل مشکل بی‌حالی و ضعف

راه‌های آسان برای حل مشکل بی‌حالی و ضعف

شاید این سوال برایتان پیش آمده که برای درمان ضعف بدن چه کارهایی انجام دهیم. اول از همه می‌بایست به دکتر عمومی مراجعه کنید و در صورتی که مشکل خاصی نبود می‌توانید به موارد زیر برای تسکین خستگی و ضعف بدن بپردازید:

  • بهبود کیفیت خواب، سعی کنید در ۲۴ ساعت شبانه روزی ۸ ساعت خواب کافی را داشته باشید
  • ورزش کردن، داشتن تحرک در روتین روزانه کمک بسیاری به شما می‌کند
  • اجتناب از نوشیدنی‌های الکلی و استعمال دخانیات
  • نوشیدن آب روزانه ۸ لیوان
  • داشتن رژیم غذایی متعادل و خوردن غذا‌های مقوی
  • مصرف کافئین را کاهش دهید
  • استرس خود را کنترل کنید

برای رفع خستگی و بی‌حالی چه بخوریم؟

در صورتی که ضعف و بی‌حالی شما ناشی از نخوردن غذا و کمبود ویتامین‌ها باشد، می‌توانید با با خوردن برخی مواد غذایی و ویتامین‌ها این ضعف را درمان کنید. در ادامه به برخی از خوراکی‌هایی که می‌توانند در بهبود بی حالی شما موثر باشند اشاره کرده‌ایم. همچنین به ویتامین‌هایی که می‌توانند حال شما را بهتر کنند، اشاره کرده‌ایم

  • محصولات پرتئینی مانند مرغ، گوشت، تخم مرغ، ماهی، شیر و تمامی ممحصول‌های لبنی
  • انواع مغز‌ها خوراکی مانند بادام، بادام زمینی، پسته، دانه‌های روغنی کنجد، گردو، سویا، جو دوسر
  • تمامی سبزیجات‌ها و میوه‌ها
  • دارو‌های گیاهی مانند دمنوش زعفران و چای نبات
  • قرص‌های ویتامین (بهتر است بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید): مکمل آهن، ب کمپلکس، منیزیم، جینسینگ و کوآنزیم Q۱۰، ویتامین دی

بخش پایانی

خستگی و بی‌حالی دائم می‌تواند نشانه و علائم بیماری‌های رایج باشد ولی از یک رو ممکن است بخاطر بعضی از مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم رخ دهد و هیچ خطری برای شما نداشته باشد و تنها با رعایت کردن تغذیه و عادت‌های درست روزانه به حالت طبیعی بازگردید.

0 مورد نقد و بررسی

→ خواندن مطلب قبلی

فواید و مضررات نوشابه انرژی زا

خواندن مطلب بعدی ←

علت اصلی بوی بد دهان چیست؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوب ترین